Indeks felietonów i artykułów

Czarownice popkultury
„Cuz I Love You” czyli muzyka popularna na rzecz samoakceptacji
Nieładne rzeczy. O doświadczaniu kobiecości i „Pretty Things” Big Thief
Rebel girl, you are the queen of my world – czego wciąż możemy nauczyć się od Bikini Kill?
10 najlepszych płyt Roberta Brylewskiego
Ciekawy przypadek Iana Curtisa
Kazik, podziękuj Glińskiemu
O zespole, którego piosenka poleciała w radiu
10 najlepszych płyt Adriana Borlanda
The Seventies: 8 jazzowych płyt z 2019 zamiast Kamasiego Washingtona
Reedycje i nagrania archiwalne 2019
Najciekawsze płyty nieanglojęzyczne 2019
Najciekawsze kompilacje 2019
Recenzje 2019: post scriptum
Nieregularnie relacjonowana temperatura hałasu: Krucha furia. (Nie)definitywny przegląd świeżego screamo
Nieskończona studnia potencjału: Puste przestrzenie biurowe
Jak przetrwać świąteczny czas z pomocą hitów Wham! i Mariah Carey
Nieskończona studnia potencjału: Tuaregowie z Pustyni Łódzkiej
10 najlepszych płyt Lou Reeda
10 najlepszych płyt Johna McGeocha
10 najlepszych płyt Roberta Quine’a
10 najlepszych płyt Rowlanda S. Howarda
Prawie wszystko, czyli polski rap 2018
Recenzje 2018: Post scriptum
10 najlepszych płyt Iggy’ego Popa
Z zasady nie istnieją - recenzja książki „Słuchając hologramu. Cieleność wirtualnych zespołów animowanych”
Krew, pot, łzy i katharsis – recenzja książki „Swans. Sacrifice And Transcendence”
Tu jestem w niebie – recenzja książki „Lżejszy od fotografii – O Grzegorzu Ciechowskim” Piotra Stelmacha
Prawdziwy romantyzm – recenzja książki „The Smiths. Piosenki o twoim życiu” Macieja Koprowicza
Rewolucja od kuchni – recenzja książki „Please Kill Me. Punkowa historia punka”
Recenzje 2017: post scriptum
Zajzajer #14
20 lat OK Computer
Najlepsze polskie teksty 2016
Recenzje 2016: post scriptum
Unsound 2016: Dislocation - instrukcja obsługi przed festiwalem
Zajzajer #13
Recenzje 2015: post scriptum
Zajzajer #12
Unsound 2015: Surprise - spoiler alert!
Zajzajer #11
Domoffon Festiwal 2015
Strach włączać płytę, czyli o „Przecież ostrzegałem” Legendarnego Afrojaxa
OFF Festival 2015: za pięć dwunasta
Zajzajer #10
Zajzajer #9
Kawaleria szatana #10
„Podrzyj, wyrzuć, zacznij jeszcze raz. Postpunk 1978-84” Simon Reynolds
Zajzajer #8
Recenzje 2014: post scriptum
Zajzajer #7
John Zorn dla początkujących
Zajzajer #6
Unsound Festival 2014: za pięć dwunasta
Obroty taśmy
Kawaleria szatana #9
Zajzajer #5
Sunset Mission #2 (Slagsmalsklubben vs William Basinski)
Dubeltówka #3 (Przerwa-Tetmajer/Hamilton)
OFF Festival 2014: za pięć dwunasta
Śniadanie na trawie
Zajzajer #4
World In Motion
Dubeltówka #2 (Daktari/Hancock)
Worek z płytami #4/2014
Wstęp do La Movida Madrileña. Top 10 albumów
Sunset Mission #1 (Bohren & Der Club Of Gore vs. The Polish Ambassador)
Zajzajer #3
HTRK jako życiowy zespół
Kamera obskura #2
Worek z płytami #3/2014
Dubeltówka #1 (Walicki/Parker)
Screenagers Take Away: Johnny i Mary 30 lat później
Kawaleria szatana #8: pierwszy kwartał 2014
Worek z płytami #2/2014
Zajzajer #2
Kamera obskura #1
Worek z płytami #1/2014
Czy muzyka jest?
Zajzajer #1
Recenzje 2013: post scriptum
Yeezus - panel dyskusyjny
Screenagers Take Away: Milcz Serce VS szczerość w muzyce
Flesz 16/12/2013
Flesz 09/12/2013
The Source Family: badania gabinetowe nad kalifornijską sektą
Flesz 02/12/2013
Flesz 25/11/2013
Flesz EXTRA: 60. urodziny Andy’ego Partridge’a
Flesz 11/11/2013
Flesz 04/11/2013
Flesz 28/10/2013: R.I.P. Lou Reed
Flesz 21/10/2013
Flesz EXTRA: 10 portugalskich singli z lat 80.
Flesz 07/10/2013
Flesz 30/09/2013
Flesz 23/09/2013
Screenagers Take Away: Pierścienie Saturna
We Don't Control The Controls
Przegląd psychodeliczny 2013
Krótka historia muzycznego szumu
Heróis do Mar: miłość, radość i przeznaczenie
Redakcyjna dyskusja przed OFF Festivalem 2013
Young Person's Guide To Thurston Moore
Wayne Anthony i Genesis ‘88
Przełamując fale, czyli dziesięć lat undergroundu
Podwodne życie z Arthurem Russellem
Vaporwave i okolice
Fragment powieści Pawła Sajewicza „Gwelfów i gibelinów”
Fragment powieści Łukasza Błaszczyka „Miesiąc miodowy w Blachowni”
W branży 2013 #6: Podlasie jako stan umysłu
Amiga pop, czyli głos z komputera
Screenagers Take Away: Banda dziwaków
Transmisja z otchłani (COUM Transmissions)
Komentarz: Jak polski producent podbił Grammy
Indie UK: podsumowanie 2012
Jesteś Bogiem: refleksje w trójgłosie
Lęk pokolenia buntu – polemika z Piotrem Bratkowskim
Rok wg redakcji: opinie o 2011
Recenzje 2011: post scriptum
Indie UK: podsumowanie 2011
Kawaleria szatana 2011: metalowe podsumowanie roku
Red Bull Music Academy 2011: relacja
W branży 2011 #5: pop kryzysu
W branży 2011 #4: drobiny ciskanego kupska
W branży 2011 #3: dzieci robią dzieci
W branży 2011 #2: koledzy i hejterzy
W branży 2011 #1: wprowadzenie
Screenagers Live Act #5
D.I.S.C.O. Texas: kultura klubowa po portugalsku
Mondeo pop: rozkład jazdy
Kawaleria szatana #7
Screenagers Live Act #4
Screenagers Live Act #3
The Car Is On Fire: top 50 najlepszych utworów wg czytelników Screenagers.pl
OOP #8: kwiecień 2011
Screenagers Live Act #2
OOP #7: luty-marzec 2011
Kawaleria szatana #6
Trybuna Honorowa: PJ Harvey „Let England Shake”
Historia Brazylii w albumach
Aquarela – instrukcja obsługi Brazylii
OOP #6: styczeń 2011
Screenagers Live Act #1
Polski Jazz 2010
OOP #5: listopad/grudzień 2010
Recenzje 2010: post scriptum
Kawaleria szatana #5
Trybuna Honorowa: Kanye West „My Beautiful Dark Twisted Fantasy”
Japonia: Kwaśne Kwiaty Wiśni
Kawaleria szatana #4
OOP #4 wrzesień/październik 2010
From ghetto to ghe... juke!
Hagiografia 7: Część II
Hagiografia 7: Część I
Stare, dobre i polskie vol. 1: Wrak
Kawaleria szatana #3
Theoretical Girls
OOP #3 lipiec/sierpień 2010
Kawaleria szatana #2
Powerpop: program obowiązkowy
Trybuna Honorowa: The Roots „How I Got Over”
OOP #2 czerwiec 2010
Gaga: dama w opresji
Kawaleria szatana #1
Scott Walker: 30 Century Man
Little Brother: w drodze do hip-hopowych pornosów
OOP #1 kwiecień/maj 2010
Flying Lotus: Sylwetka
Hagiografia 6
I Self Lord And Master. Życie i twórczość Eryki Badu
Imperium kung-fu
Emigracja z translatorem
Screenagers Take Away: Nowy prog-rock
Recenzje 2009: post scriptum
Screenagers Take Away: Otwarcie drzwi
Screenagers Take Away: Dzieciaki z maczetami
Hagiografia 5
Hagiografia 4
Plusy i minusy
Podsumowanie 2008
Listy Gości 2008: Jak dla mnie w tym roku...
Recenzje 2008: post scriptum
Hagiografia 3
U.S. vs. Lennon
Hagiografia 2
Hagiografia 1
Półmetek 2008 - muzyka elektroniczna
Muzyka globalna
Polska 2008 do przerwy
Encyclopædia Sub Rosa
Papa Dance: o głupich strachach i dobrych płytach
This World Over: "druga zimna wojna" w muzyce pop 1979-85
The best of Polish indie lyrics!
Recenzje 2007: post scriptum
60 lat minęło
Apage, Satanas!
Sierżant Pieprz ma 40 lat
Robert Johnson: Me And The Devil Blues
2006 w hip-hopie: podsumowanie
I Don't Owe You Anything: sprawa The Smiths
Recenzje 2006: post scriptum
Najgorszy Federline wszech czasów
16 hymnów 16 lat III RP
C86 - dwadzieścia lat później
Wyniki plebiscytu Screenagers Music Awards 2004!
Rolling Stonesi naszych czasów
The Stone Roses
Plebiscyt Screenagers Music Awards 2003 rozstrzygnięty!
The Afghan Whigs
In Memoriam Layne Staley (1967-2002)

Publicystyka z newslettera Screenagers.pl

Palestrina i inne chłopaki (24 lutego 2008)
Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie... (17 lutego 2008)
Gwóźdź do futerału (3 lutego 2008)
A teraz obczaj to! (27 stycznia 2008)
Mass media i rewolucja kulturalna (20 stycznia 2008)
Subiektywnie, sądzę, że... (13 stycznia 2008)
Felieton dla Wolności (30 grudnia 2007)
Inteligentny pop? (15 grudnia 2007)
Ten przerażający dyskurs (8 grudnia 2007)

Polecamy

statystyka

Przeczytaj także